Vilken dag!!!

Gårdagen kan sammanfattas med en väldans massa promenerande!

Men innan jag promenerade flera mil åkte jag lite buss. Jag och M åkte in till City Center för att hämta hennes paket. Väl på postkontoret möttes vi av en enorm kö. Jag satte mig på en stol och väntade på att M skulle komma tillbaka med ett paket i handen, men så var inte fallet. Istället fällde hon repliken "Det är fel hus". Innerst inne kände jag det på mig, men vågade inte tro på det fullt ut. Så det var bara att bege sig till nästa. Där lämnade jag M till sitt eget öde och begav mig av inåt stan för en liten shoppingrunda. Det blev 3 skjortor, 1 klänning och 1 långärmad tröja. Och så hittade jag en våg också till det fantastiska priset av £3 (ca 35 kr). Den är fantastisk för den visar både stone och kilo! Dock var den felinställd först så den visa ca 20 kg mer än vad jag egentligen väger... Snacka om chock!

Efter vår visit på stan var det dags att bege sig till parken för att se på FA cup finalen! Det var en fantastisk upplevelse! Och vilken stämmning!!! Inte för att jag är ett Portsmouthfan, men just under den matchen slog mitt hjärta lite extra för min tillfälliga hemstad. När vi gjorde mål flög öl och ciderbrukarna i luften som aldrig förr! Tur att man inte hade finstassen på sig! M fick under andra halvlek syn på Guds gåva till alla jordens kvinnor! Det var något av det snyggaste vi sett på vi vet inte hur länge!!! Koncentrationen på fotbollen sjönk avsevärt, men lite såg jag allt. Snart var det dags att springa iväg på toa, men det fanns inga i parken, så det blev en liten promenad till de publika toaletterna vid Domedagsmuseet. Kändes ju inte alls lustigt... Det var väldans skönt att få lätta lite på trycket och jag kände mig 3 kilo lättare! När matchen var slut ville vissa gå till en pub och fortsätta drickandet, men jag och M ville hem och fräscha upp oss efter ölduschen vi fick när domarn blåste av matchen. Vi hade lite problem att hitta hem om man säger så... Planen var att ta bussen, men den gick inte där vi trodde den skulle gå så vi spatserade den långa vägen hem. Redan då fick jag ont i knät, men värre skulle det sedan bli...

Duschen var väldans uppskattad och efter den nalkades pasta och red bull med vodka. Sommar sommar sommar! Outfiten för kvällen blev svart skojrta, gröna shorts och svarta strumpbyxor, allt från H&M. Till det svarta ballerina från Scorett. Tidigare under dagen hade vi varit på besök i managernas hus och jag, M och J hade mer eller mindre bestämt att vi skulle gå dit och festa så vi tog en taxi vid niosnåret och partade till det. Helt sjukt vad fint de bor!!! Måste ha varit en inredare med bra sinne för skandinavisk design. Ljust inrett och myyyycket plats! Och dessutom var det RENT! Senare styrde vi kosan till The Drift där vi fick skaka våra lurviga och dricka mera gott. Trots allt drickande blev jag inte det minsta fuller... Med tanke på det lilla jag ätit under dagen borde jag legat på golvet efter 2 groggar, men icke sa nicke! Har aldrig stått så stabilt! Om ni någon gång ska åka taxi i England ska ni få ett värdefullt tips. RING ALLTID OCH BOKA!!! Vi trodde att det var som i Svea där man bara kan vinka in en taxi och åka hem, men nej nej. Här måste man ringa och boka och har man tur svarar de i telefonen! Så jag och M fick oss en timmes promenad till denna dag. Snacka om att nyktra till på väg hem!

Kanske därför jag inte varit bakfull för fem öre idag. Har egentligen varit hur underbart som helst! Har fått tvättat lite kläder och gjort rent i vårat kök. Eller ja... Rent o rent... Diskat och torkat av bänkarna, men det är mycket kvar att göra ändå... Sedan har det även hunnits med en film och lite vykortsskrivande, så till veckan kanske det dyker upp ett vykort i era brevlådor!

Haha precis nu innan jag gick till mitt rum fick jag känslan av måndagsångest... Bra att man får det bara efter två veckor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0