Nyår på Koh Phangan

Oj vilken dag det var igår! Det hela började med att jag och S vaknade av världens monsunregn... Lite gött ändå tänkte jag för då kan man ju ligga inne hela dan och kolla på någon av alla tusen DVD filmer vi köpt! Men icke sa nicke! Nej nej vi hade nämligen ingen ström och inget vatten! Hela stan var strömlös tydligen och ingen visste riktigt när den skulle komma tillbaka. Så vi tog oss en promenix på stan för att inhandla lite godsaker inför kvällen och passade även på att äta lite mat. I samma stund som vi satt och diskuterade om hurvida vi skulle doppa håret i en papperskorg med vatten vi skulle få köpa eller inte kom strömmen och vattnet tillbaka! Det var nog ett tecken från ovan om att vi inte ska behöva leva så primitivt..!
När vi väl fått oss en dusch var det dags att göra sig iordning inför kvällen bravader på Koh Phangan! Vi tog båten ut vid sju och åt först lite mat och sedan var det buckets som gällde! Vi hade en väldans rolig kväll som kan mätas med ett Full Moon Party, men jag hade allt väntat mig lite mer! Vid tolvslaget vart det snålt med fyrverkerier... När vi skulle ta båten hem fick vi vänta i en evighet och vi stod och tjöta med en irländare som varken jag eller S förstod, ett par från New York och en stackars förvirrad thailändska som febrilt försökte få på oss på båten hem! Vid halv sju gick två trötta men glada flickor och la sig i sina sängar på Koh Samui.

      

Kommentarer
Postat av: Hehe

Gott nytt år på dig med!! Det låter som ni haft riktigt kul!!! Tänkte först när jag såg bilderna att va fan är det för hinkar de går å släpar på haha.. Ha ett fantastisches nytt år!! Kram!!

2009-01-01 @ 12:14:54
URL: http://brannassla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0