Darkly Dreaming Dexter

Darkly Dreaming Dexter var riktigt bra! Spänning ända från första sidan in till det sista. För er som känner till Dexter från tv-rutan, är detta första serien i bokversion. Jag har bara sett fjärde serien, men vill absolut se alla nu!

Boken handlar om Dexter som jobbar i Miami som blodanalyserare (heter det så?). Han syster jobbar som polis i samma område, och efter en rad annorlunda mord slår de sina kloka huvuden ihop för att hitta seriemördaren, kallad Ice Trucker.

Vissa böcker man läser är så dåligt skrivna att man vet redan halvvägs vem som är mördaren, men i denna boken fick man allt tänka till! Jag hade mina aningar, men kunde inte vara riktigt säker förrän det skrevs. Svart på vitt, bästa sanningen för mig!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0