Besök på Bästkusten

Oj vilken dag... Har varit på Nordens Ark idag med min syster och syskonbarn A & H. Trummhinnorna höll på att spricka när vi kom in i fårhuset! Så fort vi öppnade dörren satte fåren igång med sitt bräkande. Dessutom hade dom fått MÄNGDERS med lamm som inte heller var så tysta, men söta var dom allt!

Idag har jag även äntligen bokat min biljett till Nya Zeeland! Blev även ett litet stopp på 3 veckor i Thailand. =) Kommer bli helt underbart! Bara 250 dagar kvar till mitt och äventyr hehe...

Om 24 dagar flyttar jag och M till England i 5 månader. Jag har börjat packa lite, men det är fortfarande massa kvar. Vägde kläderna som jag hittills har packat. 6 kg... Vi får bara ha med oss 15 kg på planet så det blir nog till att rensa en del eftersom det ska med några par skor också! Det kommer inte bli lätt att sålla bland 40 par skor... Som tur är behöver man inte ha med vinterskor, men det är ju så många andra man vill ha med! Min och Ms plan är iofs ganska genialisk! Ta på sig så mycket kläder som möjligt att resa i som man sedan packar ner i en annan tom väska man har med ig när man landar. 

Började skriva på vår underbara hemtenta vi fick igår, men jag kände mig inte allt för kreativ så det la jag ganska snart ner. 

Det är väldigt kul att vara hemma på kusten igen och få träffa vänner och familj, men mor & fars modem tar snart död på mig... Hinner göra en massa saker innan startsidan ens har laddat klart. 
På tal om att träffa vänner så träffade jag en av mina allra bästa igår. Hon har precis kommit hem från en 3 månaders resa i Australien, Nya Zeeland och Thailand. Brun som få var hon också! Inte alls avundsjuk... Fick en jättefin DKNY klocka i present! Silvrig och helt i min smak! Så nu kan ingen klaga på att min klocka är stor längre. 

Nej nu ska jag hjälpa mamma med att hänga upp lite tvätt! 

PoK 
Johanna    

Kossor på Nordens Ark

 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Haha!Jag kan verkligen se det framför mig, två Michelingubbar som kliver på planet till England. ;) Skönt första intryck liksom, tur att ingen kommer o möter oss på flygplatsen. :) Men det kommer bli grymt bra, har också börjat packa och är hittills uppe i 7 kg, maaaassa kilon kvar, men som sagt, inga skor har ju packats än, så jag bara undrar hur det här ska gå...suuuuck. Har också börjat med hemtentan, varför är det sååå trögt??Har ingen disciplin alls,usch. Treeevlig helg, ses snart!Kraaam

2008-04-12 @ 15:52:12
URL: http://ingvarsdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0