Lammsightseeing och plugg

Igår såg jag nåt av det sötaste jag sett på länge. Ett 1-dygnsgammalt lamm! SÖDEGRÖD!!! Det blev en road trip till Kestad och klasskamraten Ma. Ms ekipage kom och hämtade mig vid halv tre tiden och sedan var bilfärden ett faktum. Efter kanske 20 min var vi framme vid Mångården som låg så idylliskt att man nästan blev kär. M, S och jag var väldigt sugna på att se de små bebisarna så efter en kort presentation av gården fick vi äntligen gå in till dem!


image15



Efter att vi fått lite kärlek från fåren och lammen fick vi en liten rundtur i Mas ateljé. Massa fina lammskinnsgrejer! Sedan sög det i fikatarmen och årets första fika i solsken avnjöts. 
På vägen hem tog vi en liten avstickare till Kinnekulles topp och jag fick se en fantastisk utsikt! Avstickare var populärt idag och vi tog ytterligare än. Det blev Sigrid Storråda vi besökte. Inte nog med att det var en kopia av ett vikingaskepp så fick jag även se VATTEN!!! Vattnet i Vänern denna dag var lite grön/brun aktigt, men iallafall inte bajsbrunt som i Lisch. 

image20
  


När jag kom hem hägrade tentan... Vart inte så värst produktiv igår kanske, men idag har jag ändå fått skrivit en del. Har ju lika mycket kvar, men det känns lite lättare nu iallafall!

Vill åka till England NU!!! Kan inte tiden gå lite snabbare?



Kommentarer
Postat av: Helena

Åhh vilka sötisar!! Ser att du fick en ny beundrare där som försökte pussa dig;) Cutie!! Ha det så gött, ses imorn! kramen!

2008-04-20 @ 17:30:39
URL: http://brannassla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0