Braaaajton

Igår var det Brighton som fick äran att få finbesök av mig och D. Smart som jag är hade jag glömt att ladda kameran... BRA DÄR JOHANNA! Några bilder blev det tack o lov med hjälp av mobilkameran, men ORKA ladda upp dem här.
Som M så fint skrev på sin blogg var jag och D på käääääääärlekssemester i Braaaaajton. Hon saknade mig nog lite på jobbet, men det är heeeelt ok. Vi tog tåget till Brighton vid halv tre tiden efter att ha väntat på tågstationen i Fratton i nästan en timme. Vi tajmade vår promenix till tågstationen såpass bra att när vi gick ner för trappen till plattformen var tåget påväg att avgå. D frågade vänligt en dam som jobbade där om man kunde köpa biljetter ombord, men då informerade hon oss att detta inte gick och om vi gick på så kvalificerade vi oss så fint för böter på £20. Tack för det överinformativa svaret!
Så vi fick snällt sätta oss ner och vänta på nästa tåg... Vid fyra var vi framme i Brighton och vi paradade ner för gatan, stannade till på Subway och köpte lite mat som vi sedan tog med ner till stranden för att äta. Efter den delikata måltiden gick vi ut på piren och kollade på läskiga karuseller och förbipasserande svenskar. De hade till och med hissat en svensk flagga på piren. De visste nog att jag skulle komma...
Sedan gick vi och spelade minigolf. Vi slog vad som kvällens middag och jag må då säga att D är en bra kock. Han förlorade med 15 slag och skyllde förlusten på att han inte hade på sig glasögonen som för övrigt inte var längre bort än hans byxficka. Dålig ursäkt... Han var nog bara häpnad över mina minigolfsskickligheter! (stavas det så?)
Efter den förnedrande förlusten tog vi tåget hem till Portan igen, promenerade hem och köpte mat på Coop. Det blev kyckling med sweet and sour sås och paprika samt champinjoner och lök frästa i socker... Ovanlig kombination må jag lova, men gott var det!

Idag står inte mycket på schemat... Håller på att baka bröd och har även hunnit med en tvätt. Sen får vi se vad D har för planer för oss. Det är min tur att laga middag ikväll då jag förlorade ett vad igår...

PoK på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0