Isle of Wight

Denna helgen har varit en riktig utflyktshelg! Idag begav vi oss till Isle of Wight, en ö strax utanför Englands kust. Det var svenskarna (jag och M) och tre av tyskarna som begav oss tidigt i morse till Southsea för att ta Hoovern till Ryde. Därefter tog vi lokalbussen till Newport för att sedan åka vidare till Alum Bay där vi beskådade the Needles. Trots det typisk engelska vädret som kan beskrivas som regn (inte ösregn eller duggregn, utan bara äckligt regn) var det en väldigt lyckad dag. M var till och med så lycklig att hon dansade lite i regnet. Tokiga flicka... Jag fick sett en ö som väldigt mycket liknade mitt favoritland Nya Zeeland och två par skor inhandlades! Skobegäret har stillats en aning, men inte helt. Det kommer det nog aldrig göra... Det braiga var att de var på rea! 70% på ordinarie priset!!! Lyckan var total.

         

Snart kommer D och hämtar mig. Vi ska mysa hos honom ikväll efter ha varit här två nätter irad. Dags för lite miljöombyte! Kanske blir det en skräckis? Känner jag mig rätt blir det defenitivt det. Regn och skräckis? Vad kan blir bättre?

Vad ska ni hitta på ikväll?

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0