Imorn bär det av igen

London är destinationen imorgon och jag måste erkänna att jag blir mer och mer kär i den staden ju mer tid jag spenderar där! Tvärtemot är det iallafall med Portsmouth... Längtar något enormt tills Premier League drar igång så att det finns något att göra i denna stad!
 
M och jag har idag dragit igång lite lätt med vårt ex-arbete. Visst, det tog väl en timme eller så innan vi drog igång, men lite har vi allt fått skrivit! Efter intervjuer med M & S på jobbet har vi fått lite mer kött på benen. Vilket jag defenitivt inte behöver, men ändå...

I lördags spenderade hela kollektivet förutom E kvällen framför en brasa på stranden. Väldans mysigt blev det trots alla diskussioner innan vi begav oss från huset. Kommer det bli kallt? Ska vi ut sedan? Vem ska bära veden? O en massa mer tjat... Mycket snack och lite action vart det. När vi sedan kommit ner till stranden konstaterade jag så vackert på svengelska att "It's not a fyr, it's only a brasa". Liiiite mycket dricka och liiite för lite mat för fröken Karlsson denna lördag. Men oj vad roligt jag hade det! Tills en urflippad F bestämde sig för att hoppa över elden med en nyöppnad rödvinsflaska som han, såklart, råkade spilla några droppar ur på min vita t-shirt och mitt vita linne. Rosenrasande som jag blev tog jag min jacka och begav mig hemåt vid tolvsnåret... Hemma på Hester Road letade jag febrilt efter salt trots att det stod mitt framför näsan på mig. Hälde ut halva påsen på mina fläckar och rätt in i tvättmaskinen. T-shirten gick inte att rädda, men tack o lov mitt nyinköpta linne som ska med till huvudstaden i helgen!

Tyvärr inga kort från denna kväll på min kamera, men kika in på Ms blogg för att se kvällen i bilder.

Nu ska det läsas lite!

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0