Update

I helgen var det alltså storstaden som fick sig ett besök igen. Som vanligt blev det en kanonhelg med MÅNGA skratt och nya ansikten.

På fredagen kom vi fram till Ls hus vid elva tiden. Han var inte hemma, och tydligen inte någon av hans huskamrater heller. Vi satte oss utanför och öppnade var sin Strongbow i hopp om att L skulle komma hem snart. Det tog sitt lilla tag, men snart dök han upp med två arbetskamrater och två amerikanare de hade släpat med sig från Macedonken. Vi hade inte en tanke på att vi skulle gå ut eftersom de kom hem så sent, men på två röda stod vi ombytta och klara, redo för att göra favorithaket Paradise. Återigen fick vi ett bra besök med mycket dans och prat med okända människor. Jag fick två favoriter den kvällen. Dels en spansk tjej som glatt sa "lilla lilla hora" inne på tjejtoaletten efter att två överförfriskade damer pratat en massa dynga på svenska. Min andra favorit var en mörkhyad kille som började prata med mig och M ute på terassen. Han slängde hastigt och lustigt ur sig "och jag röker inte ens marijuana". "Nähä va bra för dig då" sa vi och gick snabbt in till dansgolvet. När vi kom hem vid halvtretiden var det två övertrötta flickor som la sig i sängen för att sova. Ensamna var vi inte då en fransman hamnade bredvid oss. Stackarn måste trott att vi var knäppa som låg och pratade och fnissade som aldrig förr. Han försökte med många metoder att få tyst på oss. Bland annat viskade han franska i Ms öra och bad henne att hålla tyst. När jag sa till honom att vara tyst hoppade han på mig och började bita mig i kinderna istället. Tack för den behandlingen du...

På lördagen vaknade vi utvilade och inte ett dugg bakfulla. Planen för dagen var att besöka Natural History Museum och The Swedish Shop. Vi började med NHM där det var 12 år sedan sist jag var. Det var sig inte likt, men å andra sidan var jag bara 10 år och kommer inte ihåg allt för mycket. The Swedish Shop hade vi lite svårare att hitta. När vi gick ner för gatan såg vi plötsligt en Hästens butik och blev så fascinerande att vi passerade den svenska shoppen utan att lägga märke till den. Väl inne fick jag köpt mig Kalles Kaviar, Abba Sill och apelsinsaft! Vilket halleluja moment! På kvllen åkte vi till L kompis för att festa, och OJ vilken tid det tog... Efter dryga 2 timmar var vi frammer, men då hade vi varit på Baker Street och lallat runt lite också. Väl framme blev det ett okärt återseende. Vodkan de bjöd på var Glen's... Jag hade verkligen lovat mig själv att inte dricka den igen efter midsommarhelgen, men man tager vad man haver... Denna kväll fick jag även spelat Wii för första gången. Kärlek med en gång! Istället för att åka buss i 2 timmar hem sov vi över hos fransmannen, så återigen var det jag, M och han i samma säng. Denna kväll stendäckade vi alla så fort vi lade huvudet på kudden.

Igår började vi dagen med en väldans god kebab på väg hem till L. Sedan var vi inte så mer produktiva den dagen... Jag och M fick springa lite i regnet påväg till tunnelbanan. Regndropparna kändes lika stora som tennisbollar! Vi sökte skydd vid ett hus, men när ägare var på väg att öppna dörren ilade vi kvickt iväg... Sedan tappade jag och M bort varandra påväg till busstationen, men hittade varandra lika lätt då båda hade vart lika smarta och gått till Victoria Station och hoppats på att den andra så småningom skulle dyka upp.

Bilder kommer senare när jag fått dom från M.

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0