Uppdatering

Hej på er!

Sitter nu på mitt rum i Hester och lyssnar på lite efterlängtad Lars Winnerbäck. Med ny sladd till datorn är det nu möjligt att lyssna på denna underbara människa igen!
Hoppas ni inte saknat mig allt för mycket det senaste! Skäms lite över att jag inte lagt upp några bilder på en hel månad, men det blir det ändring på nu!

Tänkte börja med lite bilder från Portsmouth så ni får se hur jag egentligen bor. De kanske inte är världens bästa, men de duger i strid.




Sedan följer lite bilder från nationaldagsfirandet samt Ls farvälmiddag. Kvällen var fylld med god mat och god dricka. Det blev även en massa intressanta diskussioner under kvällen om fotboll, otrohet och Frankrikes landskap. Denna kväll åkte kameran upp flera gånger, men jag lägger bara upp de bästa från kvällen som gick.



Dagen efter denna lyckade kväll begav M och jag oss till bion. Egentligen skulle vi se på fotboll (alla har blivit fotbollsfrälsta sen EM startade), men vi hittade ingen pub så vi traskade vidare för att se Prom Night. Den var la sådär, men helt klart värd att se. Innan bion satte vi oss i hamnen och avnjöt varsin glass. Solero är sjukt underskattad egentligen. Helt klart min nya favorit!



Söndagen efter bion spenderades på stranden. Det var inte riktigt lika bra väder som vi hade första helgen, men färg fick jag allt ändå!



Onsdagen efter den härliga beachdagen påbörjade jag min resa hem mot Svea. Jag spenderade en mini weekend i det avlånga landet i öster och började med att övernatta på Stansted. Inte det roligaste alternativet, men som fattig student kan man stå ut med det mesta. Iskall och dödstrött steg jag på planet som lämnade England vid sjusnåret. Vid tiotiden landade jag i Sverige och möttes av en glad mor på Säve. När vi kommit hem till kusten gick jag ner för att möta H & A som skulle med ut till Smögen och ta en fika. Det blev Skäret som fick några slantar av mig.
På torsdagskvällen stod det en kräftbuffé framdukad hemma i uterummet i Kungshamn. Mamma och pappa vet allt vad deras minsta tös vill ha när hon kommer på besök!  
Fredagen spenderades bland annat med min kära syster och hennes döttrar. Det blev lek och lunch och senare fika på Prästgården. På kvällen var det dags att grilla med mina flickor H, A & J. Jag åt en väldans god köttbit, potatissallad och vitlöksklyftor. Tur att jag skulle sova ensam den kvällen... Efter maten såg vi på världens kanske största besvikelse till film. Juno. Jag har hört så mycket gott om den och att den ska vara så bra, men ack nej inget för mig. 



lördagen var det dags för ett besök på Smögen igen. Denna gång med H & M. Det blev en sväng på bryggan där vi först åt lunch på Wookie Dookie. Kycklingwook med bearnaisesås... Mmmmmm. Sedan gick vi en sväng i affärerna och M fick köpt sig en väldans fin pall. A, ser du att Magasinet nu inte längre existerar??? Fällde några tårar när jag såg detta... Efter Smögen var det dags att åka över bron till Kungshamn för att göra sig iordning lite inför kvällens rysare Sverige - Spanien. Tyvärr blev det en väldans besvikelse, men som tur var var det trevligt folk nere på Kanske. Bland annat min kära kusin T som jag inte sett på ett bra tag. Efter matchen sprang jag praktiskt taget hem för då var det dags att svida om inför kvällens utgång. Fort som attan bytte jag om från Sverigetröja till klänning och begav mig upp till J. Där avnjöts det lite vin innan vi begav oss ner till Spättan för att lyssna på Cindi & Fairplay. Underbart bra spelning må jag säga. Vid tolvsnåret gick vi vidare till Kanske där vi skakade våra lurviga (eller kanske kurviga?) till in på småtimmarna.



Söndagar brukar jag spendera mesta tiden i sängen, men icke denna dag. Innan jag skulle sätta mig på bussen till C i Kungälv skulle det hinnas med lunch med mor och far och även en fotbollsmatch på Smögen. Smögens B-lag mötte Grundsund och förlorade med 0-2. Kanske inte världens bästa match, men det är alltid skoj att se en match på lokal nivå mitt upp i EM. Tio över sex gick bussen till Kungälv och jag fick spendera 30 minuter vid Kungälvsmotet. Där fick jag höra på tonårsbråk om hur alla snackar skit om sina kompisar o bla bla bla... Högsta volymen på ipoden så var det problemet löst! När C hämtade mig vid busshållsplatsen blev det en massa kramar och sen var det dags att hyra film. Vi hittade ingen bra så det blev 3 Disneyfilmer istället. Lejonkungen, Alladin och Skönheten och Odjuret. Vid ett-tiden var vi alldeles för trötta och somnade på stört. 

På måndagen begav jag mig tillbaka till England och Hester Road och nu sitter jag alltså här i mitt rum igen. Nästa projekt är att måla en nagel på S. Han önskar svenska flaggan på ena nageln eftersom jag har den på alla mina naglar för tillfället. 

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0