Vatten, stan är full av vatten...

Vatten är ett väldigt bra ord för att sammanfatta min lördag! På bakgården på Hester Road startade sex uttråkade ungdomar plötsligt vattenkrig. Det började milt med vattenpistoler, för att snart gå över till kastruller och hinkar... Det dröjde inte länge förrän vi alla var genomblöta och iskalla..! Fyra klädbyten fick jag gå igenom innan vi la ner kriget.

Annars har det vart en väldigt lugn lördag. Var på The Co-op och handlade mat till min tomma kyl, fick tvättat två tvättar och såg en film senare på kvällen. Inte den bästa jag sett, men fight scenerna var värda att se! Kommer inte ens ihåg namnet på filmen, men jag får lov att återkomma med det.

Husen har lyst med allas frånvaro idag, och imorgon kommer det lysa ännu starkare. M & L är i Sverige, C åkte till Italien idag, S åkte till Spanien, C är borta i helgen, J & A är i Tyskland och D har åkt till Holland för att kolla på fotboll.

Idag kom det en ny fransman till huset, så nu är jag inte nyast längre! Jag är "Old news" som M sa. 

Gårdagen spenderade vi först på jobbet, men senare på kvällen var vi på restaurangbesök i Gunwarf. Anledningen till restaurangbesöket var avskedsmiddag för G som åker tillbaka till Frankrike på söndag. La Tasca fick äran att servera 25 hungriga själar spansk mat. Jag och R delade på en Paella de carne som smakade bra, men väldans salt må jag säga. Vi hade en väldigt flörtig servitör som gärna la ett extra öga på R.  

12 dagar kvar tills min minisemester i Sverige! Känns konstigt att åka på semester till Sverige, men jag kanske borde vänja mig?

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0