Fotbollsgalan 2008

Ikväll är det årets happening på tv. Tvåa efter Eurovision såklart! Vem får guldbollen? Vem får diamantbollen? Tar Robin Söder hem priset som årets nykomling?

Såhär tror jag iallafall att det går ikväll:

Årets målvakt herr: Anderas Isaksson, PSV Eindhoven T
rots en dålig säsong i Manchester City gjorde han en godkänd insats i årets EM och har fått en kanonstart i PSV Eindhoven med CL-spel.

Årets målvakt dam: Ulla-Karin Rönnlund, Umeå IF Tyvärr är jag inte så insatt i damfotbollen, men för att vinna serien behövs det en bra målvakt!

Årets back herr: Mattias Bjärsmyr IFK Göteborg Mattias har gjort en näst intill felfri säsong i IFK Göteborg och även i U21 landslaget.

Årets back dam: Sara Larsson

Årets mittfältare herr: Sebastian Larsson, Birmingham 
Utan tvekan en av Sveriges bästa mittfältare som fått alldeles för lite tid i landslaget.

Årets mittfältare dam: Victoria Svensson, Djurgården En av Sveriges bästa spelare genom tiderna.

Årets forward herr: Zlatan Ibrahimovi´c, Inter Ända sedan matchen jag såg i Rom har Zlatan bara vuxit i mina ögon. Han är en ypperlig forward som trollar med bollen.

Årets forward dam: Marta, Umeå Ingen kan slå Marta på plan.

Årets nykomling herr: Robin Söder, IFK Göteborg Han är den nykomling som gjort störst intryck i fotbollsvärlden. Respektlös på planen.

Årets genombrott dam: Jessica Landström, Linköping Har tyvärr ingen koll på damfotbollen, men Jessicas namn är ett som inte gått mig förbi.

Årets tränare herr: Nanne Bergstrand, Kalmar FF SM-guld kräver en bra tränare!

Årets tränare dam: Andrée Jeglertz, Umeå samma motivation som ovan

Attsingens! Nu har det börjat! Johan Viland och Ulla-Karin Rönnlund vann årets målvakt! Ett rätt iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0