Rom

Ja då var det dags. Monsterinlägget om Rom.
Nej ärligt talat har jag bestämt mig för att lägga in bilder och berätta lite om dem istället. (Med respekt till A :))

Dag 1

 Min syster strosar runt i Rom
 Colosseum i bakgrunden
 Uppe vid Spanska Trappan
 Spanska Trappan
 150 kronors glass

Dag 2

 Piazza Della Republica

 Petersplatsen
 Petersplatsen
 Bara för dig Angelica!
 Syrran läser kartan
 Modern med en kyrka i bakgrunden
 Tibern
 S:t Peterskyrkan
 En ängel vid änglabron som gick över Tibern
 En avlång colaburk!
 Roms godaste panna cotta
 Pantheon
 Inne i Pantheon
 Inne i Pantheon
 Rafaels grav
 Fontana di Trevi
 Yes! Jag får komma tillbaka!


 Capitolium

 Forum Romanum
 Forum Romanum
 Forum Romanum
 Forum Romanum
 Syrran och mamma vid Ceasars grav
 Konstantins triumfbåge
 Colosseum
 Colosseum
 Colosseum

Dag 3

 Vatikanmuseet
 Vatikanmuseet
 Trodde att det var ett badkar, men det visade sig vara en kista...
 Mannen som förutsåg den trojanska hästen
 Vatikanmuseet
 Vatikanmuseet
 Jag och mamma med S:t Peterskyrkan i bakgrunden

Dag 4

 Jag, syrran och mamma vid Spanska Trappan
 På en restaurang vid Piazza Navona
 Där vi åt en UNDEBAR tartufo

Dag 5

 Roma - Inter
 


 UTKLASSNING!

Jaa det var ungefär det jag hann med under denna resan. Självklart åt vi en massa god mat och drack en massa gott vin också!

Kommentarer
Postat av: Anna K

ÅÅÅh tack =) fina bilder! vad säger man, en bild säger mer än tusen ord! High school vart grymt så klart! lycka till på matchen!

2008-10-24 @ 18:24:51
URL: http://annaliljegren.blogg.se/
Postat av: M

Gaaaah Baby, vilken jäkla tripp!Blir inte ett dugg avis när jag ligger här hemma i FKP med mensvärk ända upp till armhålorna och en massa plugg som står på dagordningen. Har helgen varit bra?Jag har haft fullt upp, o inte ens hunnit ringa till min favvo-medresenär. :) Jag är GÄRNA på att kolla på The ring snart, onsdag kväll kanske? Jag har mina systrar på visit må, ti o ons, (de har höstlov) men sen vill jag ha outflippingnight, vad sägs?MÅSTE PLANERA THE ENGLANDSVISIT as well, eller hur? och nya zeelandsboende, jag blir stressad...;) Hörs ikväll eller så, puss!

2008-10-26 @ 12:34:53
URL: http://ingvarsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0