Sorry för dålig uppdatering!

Jag har inte haft tillgång till dator förrän nu, men det betyder inte att jag inte har bloggat! Har allt skrivit några rader i Word, så jag tänkte lägga in dessa här.
-------------------------------------------------------------------------------------------

Onsdag

Det är tur att man tycker om att resa!


Halv sex igår morse ringde väckarklockan, men jag hade redan varit uppe i tio minuter. Resfebern gjorde det svårt för mig att sova! Jag gick och lade mig vid halv tolv och vaknade sedan med en känsla att jag missat flyg och allt! Faktum var att klockan bara var tio i tolv... Jag hade sovit i en halvtimma. Sedan vaknade jag en massa gånger under natten också innan jag tillslut pallrade mig upp ur sängen tjugo över fem. Tåget från Lidköping gick tjugo över sex och tidsoptimist som jag är stod jag på plats klockan sex. Jag kommer aldrig lära mig avstånd och tid, men bättre tidig än sen! På tåget ringde jag min kära syster och pratade även med min äldsta systerdotter som frågade om jag är hemma nu. Jag har lovat henne att komma och leka nästa helg nu. Så nu vet ni det! Väl framme i Göteborg rusade jag till bussen som skulle ta mig till Skra Bro för att sedan åka vidare till Säve flygplats. Alltså jag måste bara få berömma busschaufförerna i Sverige! Speciellt de som kanske inte har svensk bakgrund. De är verkligen hur trevliga och hjälpsamma som helst! Jag hade lite lätt panik för enligt Västtrafiks tidsplan hade jag endast 1 minuts marginal mellan bussarna och vanligtvis är ju alla bussar sena, men snällt stod 36:an och väntade på att 25:an som jag först åkte med skulle komma. Inte för att vi var sena heller, men ändå! Toppbetyg till dessa!

Säves flygplats möttes jag av en massa kommentarer om att flyget är inställt och DÅ började oron infinna sig. Skulle jag inte få komma till England idag??? Jag som längtat så! Det visade sig vara flyget till Warszawa som var inställt. Det var ju tur att jag inte skulle till Polen! Däremot vet jag en kompis som skulle åka. Kanske gick jag förbi honom i farten? I väntsalen såg jag två bekanta ansikten. N från Top Model Stockholm och hennes trestegshoppande pojkvän A. Inte för att jag känner dem, men H gör ju det! Lite coolt var det ändå när de gick på planet och satte sig bredvid mig haha. Var ganska nära på att säga något, men nah jag avstod. Däckade gjorde jag så snart vi lyft och sov nästan hela vägen till Stansted där jag möttes av ett välkomstregn. Vad annars kan man förvänta sig när man kommer till England?

Jag rusade genom passkontrollen, mellanlandade på toa för att sedan bege mig ner till tågen. Jag tänkte att jag skulle hinna med kvart i tolv tåget in till London, men jag missade det med ca 20 sekunder. Attsingens kattsingens som M hade sagt!  Tågresan tog 45 minuter på pricken, och jag kan inte annat än hålla med en svensk kille som kommenterade att tågen alltid är punktliga i England. Sedan var det dags att åka tunnelbana. Tack gode gud att jag känner till London så väl som jag gör, annars hade jag nog inte hunnit med tåget till Portsmouth. När jag satt på Waterloo och väntade på tåget såg jag årets "Party in the back all business in the front" frilla! För er som inte vet vad det är för frisyr så är det en hockeyfrilla fast på det Supernaturaliga sättet. M vet vad jag snackar om... På tåget var vi inte allt för många och det var väldigt skönt då jag sov en stund till. När vi närmade oss Fratton sken jag upp som ett solsken! Det kändes verkligen som att jag var hemma igen. Jag hoppade inte av vid Fratton utan fortsatte ner till hamnen. Jag hoppade av tåget och mådde bra igen när jag fick andas in lite Portsmouthluft igen. Sedan begav jag mig till allas (min och Ms i alla fall) vår favoritaffär Boots. Där laddade jag upp med schampoo, balsam och annan nödvändig skit. Sådant kan man ju inte ha med sig i handbaggaget numera... Dumma regler! Sedan gick jag till Starbucks där min latte stod och väntade på mig. Okej, den väntade bokstavligt talat inte på mig, men jag vet att den har saknat mig. På Starbucks satt jag i nästan två timmar och tjötade med folk på telefon och tittade på folk som satt på Starbucks. Sedan var det dags! Jag skulle träffa D igen. Snackar vi nervositet eller??? Var tvungen att gå på toa innan, men det kan också ha berott på latten... Det var precis som jag hade hoppats på när vi träffades! Pussar o kramar o pussar o kramar! Och framför allt, ett STORT leende på Ds läppar! Han var lika glad att se mig som jag att se honom. Och den nya hårfärgen tyckte han om också! Tack gode gud... Jag har inte riktigt vant mig vid den än, men det kommer la! Efter det underbara återseende åkte vi till Hester för ännu mer återseenden. Kära A från Tyskland skrek till när hon såg mig och L från Spanien och hennes pojkvän B var också glada att se mig. Sedan kom en kavalkad av människor och hälsade och det var oerhört kul att se min "familj" igen. Efter besöket på Hester åkte jag och D till Asda och handlade lite mat och sedan bar det av till Fareham. Det blev en lugn kväll med tv-tittande och mys.

Allt som allt kan jag bara säga att jag är väldigt glad att vara tillbaka i England igen. Önskar bara att det kunde vara längre än en vecka...

Torsdag

Solig torsdag


Idag vaknade vi runt sjutiden och han skulle iväg och jobba. Jag tänkte att jag skulle fått sova ut länge idag, men icke sa nicke. Vid åtta studsade jag upp, tog en dusch och började sedan städa så smått. Det är absolut inget ovanligt att jag börjar städa när jag har tråkigt! Speciellt när jag vet att jag har saker att läsa för skolan... Det är en del att städa upp i lägenheten, men jag orkar inte pilla i allt. Det är ju faktiskt inte mina grejer!

Sasha har varit på topphumör och skäller och har sig hela tiden så henne har jag fått underhålla en del med.

Hårfärgen är jag, hör och häpna, nöjd med! Det tog sitt lilla tag, men nu känner jag mig bekväm i den. Det är mycket tack vare D som hela tiden säger att han tycker om den jättemycket och att den är bättre än den förra så det är ju bra!

Snart ska jag iväg in till Portsmouth för att ta en fika med sötaste A. Gissa vart? Just det... Starbucks!

Senare ikväll är det hejdå middag för både Michael och Melanie. Sorligt att de också åker. Hesterfamiljen bara krymper och allt mer nytt folk kommer... Jag vill ju ha kvar originalen nästa sommar när jag kommer tillbaka!


PoK


Min och Ms dejt


Jag har ju glömt att berätta om min och Ms dejt häromkvällen! Vi var på Italia och åt en alldeles underbar oxfilé med råstekt potatis och vitlökssmör! Pratade en massa om England gjorde vi också och vi inser båda mer och mer att det är där vi hör hemma.

Efter middagen som kostade lite väl mycket gick vi tillbaka till mig och kollade på Sweeney Todd. I'M IN LOVE! Det var första, men INTE sista gången jag såg den filmen må jag säga!


PoK


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gaaaah!JAG VILL TILLBAKA NU!!Pallar fan inte med det här längre.Lidköping är skit, förhållandet är ännu värre och allt är piss för tillfället. Är rejält under isen nu kan jag meddela. Kram

2008-09-29 @ 14:29:26
URL: http://ingvarsdotter.blogg.se/
Postat av: M

Gaaaah!JAG VILL TILLBAKA NU!!Pallar fan inte med det här längre.Lidköping är skit, förhållandet är ännu värre och allt är piss för tillfället. Är rejält under isen nu kan jag meddela. Kram

2008-09-29 @ 14:29:42
URL: http://ingvarsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0