Tiden går och vi följa med...

... sa Unikagubben!

Efter denna arbetsdag har jag och M endast två dagar kvar på Golden Moments... För denna gång!
Trots att jag vet att jag kommer tillbaka nästa sommar är det med stor sorg jag skriver detta inlägg. De dryga 4 månader vi spenderat på företaget har varit de bästa i våra liv! Många nya människor har vi mött och OJ vad vi har lärt oss massor! Enligt mig själv har jag blivit en riktigt finanshaj, så se upp Peter Reivall!

En del felsägningar och goa citat har det också blivit med tiden och några godbitar tänkte jag dela med mig av nu.

"Det är så roligt att jag kräks" - M skrattar något oerhört åt något som måste vart väldans skoj
"Allt du önskar om kommer gå i upplevelse" - M har jobbat 3 veckor på Golden Moments och är redan arbettskadad.
"Jag och mitt harem" - Föreställ er en holländare som försöker prata svenska... R:en kommer fram GANSKA kraftigt...
"Mitt favoritord är Banana" - Jag, vid en av mina många knäppa stunder...
"Outflipping every day" - M förklarar vårt tillstånd vi är i varje dag vid tretiden.
"Nu ska jag ha ett möte med Simon, och du får inte vara med. Det är bara för killar." - Lillchefen försöker vara viktig
"Ni är absolut de sämsta praktikanterna på hela företaget. Och jag menar det! Jag ville bara säga det innan jag går på semester." - Trevlig semester önskar lillchefen!
"Mattias, du älskar oss. Hur många gånger måste jag påminna dig om det?" - M önskar chefen trevlig semester!
"Stockholmsjävladrygafanshelvete" - Standartkommentar när jag har lagt på luren efter att precis ha pratat med en stockholmare på telefonen...
"Hej, jag heter X. Jag har hört att ni har Eppsonsalt att sälja. Ring mig." - En kund som lämnat ett meddelande på telefonsvararen en dag... Eppsonsalt? EPPSON???
"Det är faan lättare att skjuta folk än att förklara saker ibland." - Jag efter att ha fått ett utbrott på vissa som inte förstår min perfekta engelska... Jag lovar, det händer inte ofta.

PoK

Kommentarer
Postat av: M

Haha, det är fan underbart det här!Tur att vi har skrivit ner ett o annat citat. Gillar ditt sista bäst, och håller med. Det är FAN så mycket lättare att skjuta folk än att förklara saker...Speaking of, vad hände med skottlossningen här?DÅLIGT säger jag. Skärpning PPD!

2008-09-07 @ 14:29:25
URL: http://ingvarsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0