Bio den senaste tiden

Inom loppet av 1,5 vecka har jag hunnit med hela 3 filmer som ar relativt nya pa vita duken.



Den forst jag sag var G.I Joe - Rise of Cobra vilken jag helt spontant gick och sag sjalv forra tisdagen. Det var jag, alla asiatiska par och Aucklands alla tonarspojkar som hade samlats i biosalongen for att avnjuta 2,5 timmes action. Jag ger filmen helt klart godkant! Jag vet inte vad det ar med mig och actionfilmer, men pa senaste tiden har det blivit en hel del. 


I mandags var jag och Strumpan pa Public Enemies. Tacka fasen for Johnny Depp sager jag bara... Hade det inte varit for honom hade jag lamnat salongen inte ens halvvags in i filmen! Jag satt verkligen och tankte hela tiden pa nar filmen skulle ta slut! Visst, gillar man gangsterfilmer ar den att rekommendera, men annars ar det inte mycket mer...


I onsdags, efter dalig planering i tisdags, var det dags for mig och Ingvarsdotter att kolla pa en mycket efterlangtad District 9. Peter Jacksons nya film var verkligen hur bra som helst! Den var valdigt annorlunda fran andra sci fi/action filmer vilket jag alskade! Dels utspelade filmen sig i Sydafrika, inte USA, manniskorna och utomjordingarna talade inte samma sprak, men forstod varandra anda men ingen ville "sjunka sa lagt" att de talade det andra spraket. Kalla mig underlig, men detta skulle faktiskt kunna handa i verkligheten. Det ar nog bara en tidsfraga innan utomjordingarna kommer och halsar pa. =)  

Det var all bio for denna veckan! Far se vad det blir harnast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0