1:a December

Och solen skiner utanför mitt fönster! Eller ja, iallafall tidigare idag innan den hann sig ner över bergstopparna i... hmm.... väst. Jag har inte riktigt fattat att det är december än eftersom mitt svenska sinne är van vid KALLT, BLÅST och gärna REGN vid denna tid. Men så är inte fallet när man befinner sig på andra sidan jorden! Visserligen är jag i den varmaste delen av Nya Zeeland så jag är ganska bortskämd med soltimmarna och höga temperaturer här. Runt om i landet har jag fått rapporter om både grader närmare minusstrecket och i vissa fall en humiditet som heter duga. Jag gillar Nelson. It´s the place to be enna. 

Öppnade första luckan i min chokladkalender som jag fick av Strumpan dagen innan hon lämnade Nelson och mig för Christchurch och Pearl Jam. Förstår fortfarande inte hur hon kan tycka att dom gubbarna är bättre än Karlsson?! Eller jo... Lite kanske... Rolig historia till det hela! Kalendern hon hade köpt var en exakt kopia (förutom själva chokladen) av den min kära mor och far skickade till mig när jag pluggade i USA. Lila bakgrund med en skridskoåkande tomte som tappar alla sina paket hej vilt till barnens förtjusning! De va la roligt...

Annars händer det inte så mycket för tillfället i Nelson. Solen skiner och jag passar på att lapa så mycket sol det bara går innan päronen kommer. Kan ju inte se ut som ett spöke heller! Pytsann...

Vi har en rolig korean i rummet som vill prata med mig heeeeeela tiden... Ja, hon bor i sängen ovanför mig och tycker mycket om att sticka ner huvudet när jag som bäst läser min bok och vill helst inte bli störd. "Så tror du att det finns något kiwifruktplocksjobb till mig i Motueka?", "Johanna, åååååå det var ett vackert namn", "Sverige säger du... Barcelona?". Och för att inte verka tyken nickar jag snällt och ler. Börjar jag prata förstår hon inte vad jag säger ändå.

Nej nu blir det Star Wars, utan J denna gång som är på bio med YoYo. Håller hon sig inte hemma för våra maraton får hon bannimej lida!

Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Wallsby HAHA

Haha du e la för go... :) Nog för att ja har rätt ofta :P men inte aaalltid kanske haha. Fan va je saknar dig asså! Börjar kännas ordentligt i hjärtat att min käre jojo inte e hemma :(

Älskar dig ska du veta!!

ps.åt oxå choklad idag, första luckan :P

2009-12-01 @ 12:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0