Road trip so far

Nu har mamma o pappa varit i Nya Zeeland i 4 dagar och 2 av dom har vi bilat! Igår blev det 8 timmars körtid och idag ca 3. Ska man se något blir det mycket att köra eftersom avstånden är långa och vägarna inte alltid de bästa. Monstret vi kör är inte heller alltid sammarbetsvilligt och den har en tendens till att inte alltid vilja växla som jag vill. Resultatet av det blev att jag fick stanna mitt i vägen med bilar och bussar bakom mig för att låta pappa ta över ratten. Man får göra sånt i det här landet. OK, kanske inte, men jag säger att man får det.

 Mamma och pappa utanför katedralen i Christchurch

 Jag och pappa utanför Lake Tekapo

 On the road



Lake Tekapo

Imorgon är det julafton och vi ska åka vi ska åka på buss/båttur till Milford Sounds och förhoppningsvis få se en späckhuggare! =)


Kommentarer
Postat av: Helle

Fy fan va fint d e där...ser ju ut som nån målat d lr nåt! :) får lite flash backs när ja ser dina bilder ;) KÖSS

2010-01-28 @ 13:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0