Back from the Maori village

Igår vid halv fyra tiden åkte en förväntansfull klass till en Maoriby för att lära sig lite om deras kultur.

När vi anledde till platsen fick vi genomgå en välkomstritual där det bland annat ingick en krigsdans, massa sång och lite tal. Och gnugga näsor fick vi också göra!

Det var ju inte lite vi lärde oss heller! Det blev nästan 24 timmar proppfulla med ny information om en kultur jag inte visste så mycket om. Den här upplevelsen är någon av den starkaste i mitt liv tror jag. Att få komma till en annan kultur och verkligen bli varmt mottagen och få leva med dem är något av det bästa jag gjort i hela mitt liv.



         

Kommentarer
Postat av: Carro

Haha, den där jäkla tungan ut o in! Den känner man ju igen. Knappt avundsjuk....i Skaune regnar det.. Hur går det med björnarna, håller dom sig lugna? Kramaaaar

2009-01-14 @ 11:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0