Mat & Art

Skolan här är så extremt jobbig att det nästan är så att jag ska åka hem till Sverige igen...

HAHA! Lurade! Skolan är helt i min smak. Learning by doing är det bästa jag varit med om! Igår åkte vi till en konstnärinna som bodde ute vid Tasman området och fick titta lite på hennes skulpturer och döda fåglar, samt fascineras av att hon var 71 och superkvinna.

  

Efter detta otroligt inspirerande besök åkte vi till Rabbit Island för att avnjuta både lunch och bad. Detta fick vi 30 min till att göra så jag skippade badet och njöt av lunchen istället. Det blev en kycklingsallad á la Mikaela och Johanna.

  

Efter lunchen åkte vi till WOW museet. Jag har nog aldrig varit med om något liknande! Helt otroligt vilka skapelser! M har gjort en enastående bra beskrivning av detta museum så klicka på Met så kommer ni till hennes blogg. Hon har även lagt in lite bilder för att göra känslan ännu bättre. Allt jag kan säga är att om ni någongång ska till Nelson ska ni ta er en titt där!



Det var gårdagens ansträngningar. Så vad har vi då gjort idag? Jo, vi har åkt runt i Nelsonregionen och plockat på oss lite mat som vi senare åt vid en sötvattensflod och även här fanns det tid för bad. Jag avstod idag med, men inte på grund av tidsbrist, utan en ankommande förkylning. Till lunch fick vi bröd från The Swedish Bakery, rökt fisk och rökta musslor, grönsaker och till efterrätt hallon som vi plockat själva tidigare under dagen!

  

Som sagt är det inte så ansträngande att gå i skolan här på Nya Zealand, men sedan tror jag att vi svenskar är lite bortskämda också. Inte mig emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0