Gräs

I brist på fantasi vände jag mig precis till min kollega och vän Annica och frågade vad jag ska blogga om ikväll. Det blev Gräs. Och då gräs som växer på marken, inte sådant man kan tänkas röka! Så här kommer alltså min lilla hyllning till gräs som ligger på marken!

Gräs är oftast grönt
När man går barfota känns det skönt
Nyklippt är det bästa
För det luktar så gott för det mesta
Om det regnat en kväll
Ligger daggen på sin plats så snäll
Utan gräs vore jorden grå
Hur skulle vi må då?




Kommentarer
Postat av: Annica

Ahh vad fint det blev jag blir sa lycklig av gras :) snart kommer det lukt var har och da kanske bagge tva vara kara i gras och i killar for vem vet vad som hander nar graset borja vaxa har igen :)

2009-06-03 @ 02:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0