Matariki Native Noice 2009

Vilken kväll!!! I fredags kväll var det familjekväll igen, och denna gången var det bland annat Tiki Taane som hade äran att ha oss närvarande vid sin spelning. Vid kvart över sex lämnade vi min engelsman i receptionen och begav oss ner till Queen Street. Spelningen hölls i Auckland Town Hall som vi inte riktigt visste vart det låg. Vi gick till The Edge och frågade och blev hänvisade tvärs över torget till den stora ståtliga byggnaden som vi ser så gott som varje dag, men inte riktigt har vetat vad det är för något... Typisk hemmablindhet!!!

Iallafall... Det första bandet som spelade var Cornerstone Roots, ett reaggeband från Whaingaroa. Efter det var det dags för Three Houses Down. De var hur bra som helst!!! Också ett reaggeband att dansa loss till! Katchafire var akten innan kvällens höjdpunkt och de var lika grymma de! Fast vid dethär laget var vi nästan desperata efter att få se Tiki.
Sen kom han... Som en skänk från Maorigudarna klev han in på scen ackompanjerad av en gammal maoriman samt 5 maorikrigare och 5 maoriekvinnor. HUR MÄKTIGT SOM HELST!!! I det ögonblicket önskade jag allt att jag varit Maori. Efter öppningsnummret spelade Tiki en enda lång låt med hur mycket bas som helst! Tänk er att alla hår på kroppen reser sig, så mycket bas var det!

Det vi trodde skulle vara en 2-3 timmars konsert visade sig hålla på i 5 istället! Höga på livet traskade vi till BK efter konserten och åt lite nattamat. Karlssons mage reagerade lite på detta då jag inte ätit kött på nästan 3 veckor eftersom det inte ingår i min nya eh blodgruppsdiet som det så fint heter. Mer information om denna kommer i ett annat inlägg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0