Den där Mikaela

Hon trotsar då sjukdom och målar om både nattduksbord och fönsterkarm nere i 7:an! Jag är impad tjejen! När en annan är sjuk vill jag helst bara ligga i sängen och självdö litegrann. Kanske borde jag ta efter Mikaela? Som belöning kommer tösen ikväll få Karlssons Spagetthi och köttfärssås. Det blir grejer det...



Planerna för hostelet är många för tillfället, men ska tas steg för steg och inget drastiskt än. Lite ommålning av toalettdörrar, kanske en vägg här och där, storstädning av stället och ja lite mer som det finns att pyssla med. Men jag säger som Bergwall! Je ligart! Fast då med egen bohuslänsk touch på det hela...

2 av 3 familjemedlemmar är sjuka för tillfället. Jag har hållt mig friskt hittills, men TA I TRÄ!!! Min dag kanske kommer den med...

På fredag ska jag till farbror Doktor och göra en fullständig läkarundersökning med röntgen och blodprov och allt vad det nu heter! Anledningen till detta är att jag måste ha det till mitt Work and Holiday visum som jag håller på att söka så att jag kan få tjäna lite pengar när jag är här! Klarar mig inte så jättelångt på CSN må jag säga...

Annars flyter livet i Auckland på. Det är väl inte så jättevarmt i stan längre och det märks att hösten och framför allt vintern är på ingång. Det gör mig absolut inget för ska jag vara ärlig har jag faktiskt saknat att kunna pälsa på mig lite. Ska bara inhandla en go stickad tröja som jag kan värma mig med!

På tal om stickning kommer nog familjen inom en snar framtid börja sticka. Vi hade en tysk tjej på besök som satt och stickade en kväll och det såg så himla mysigt ut!
Några idéer på vad man kan sticka?

Kommentarer
Postat av: Bergwall

Du e väl för go tjejen!!! O den där Mikaela, hon e allt bra en fighter hon!!!! Ja tycker ni kan sticka en vante till mig me tre fingrar (enför varje familjemedlem) o skicka hem den till moi..hahah d låter strålande, ehhhyyy??? :D

Ha d underbart, låt dej icke bli förkyld o lycka till me renovering o grejer!!! Pusspusspuss

2009-05-05 @ 16:38:17
URL: http://jayworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0