Jag är frisk!

Iallafall i några dagar till tills jag får svar på blodprov och dylikt. Hos doktorn gick det bra och det tog ca en timme.

Idag är det begravning till Farmor...

Det känns tungt att inte vara där och känslan har infunnit sig i några dagar nu, men förhoppningsvis lättar de tills imorn. Min farmor var den bästa man någonsin kunde ha och minnena av henne kommer aldrig försvinna.

Hon var den som lät mig göra galna saker så som att lägga fiskögon i ett glas med vatten för att se hur lång tid det tog innan de tynade bort. Om jag inte minns fel tog det kanske 5 dagar innan det inte var mycket mer kvar än ett glas med grumligt vatten. Hon stöttade mig i mitt samlande av hockeykort och bidrog med ett paket i veckan, läste alltid Bamse och Sjörövarna som farfar alltid gjorde innan han gick bort och lät mig hålla Rocky ibland när vi var på promenad med honom.

Sedan gjorde hon ruskigt god mannagrynsgröt som alltid serverades med en klick smör i mitten och massvis med kanel! Sånnadär saker mamma inte alltid serverade hemma.

Men det bästa minnet av farmor måste ändå vara våra majfikor som vi hade varje år. Så fort solen tittade fram och det inte blåste eller regnade gick vi ner till Springet och satte oss på stranden och fikade Mariekex och drack Fanta. Då var farmor som bäst...

R.I.P Ruth Karlsson 04011916 - 17042009

Kommentarer
Postat av: Ingvarsdotter

Alskling, det later helt bestamt som om du hade varldens basta farmor, vad mysigt ni hade det ihop! En sadan farmor borde helt klart alla ha, inget snack om saken. :) Jag tror hon far vila i lugn nu, och kikar givetvis ner pa dig emellanat, for att se till att du skoter dig som varldens basta hostelmanager i Auckland, baby! Och det ar helt OK att vara ledsen sa mycket man vill, La Familia de Svedois finns har heeela tiden! Nu ska jag aterga till att mala toalettdorrar, spannande Allan! Love, love, love!

2009-05-09 @ 05:40:51
URL: http://ingvarsdotter.blogg.se/
Postat av: Miss H

Hej Jojo! Jag beklagar för din farmor.. Det låter som du hade en kanonfarmor=) Hoppas allt e bra med dig där borta på andra sidan jorden och att kiwimentaliteten flödar höhö;) Här är det typisk vår i gbg, regn, sol, regn, sol och så lite ösregn på det! Annar e allt bra! Sköt om dig å hade så kul! puss å kraaam

2009-05-09 @ 16:26:43
URL: http://brannassla.blogg.se/
Postat av: SweGizmo

:D

2010-08-19 @ 23:15:30
URL: http://swegizmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0