PM

Jag och Nya Zeelands premiärminister är nu för tiden bästa kompisar! Eller ja kanske inte riktigt, men att ha sett honom 2 ggr på två månader är inte så illa pinkat!

Igår var alltså jag och familjen på stormöte med Aucklands turistorganisation, Tourism Auckland. där det hölls fyra helintressanta och inspirerande tal om Aucklands framtid inom turismsektorn. Jag har nog aldrig varit mer njöd efter ett föredrag som jag var igår! Jag har varit på en hel del i Svea Rike, men dom är ju sååååååå tråkiga och formella... Här i Auckland skämtas det minsann emellanåt! Och ett och annat svorord också, men inte så att någon tar illa upp.

Premiärminister John Key, som även är turism minister, var en av talarna för dagen och jag måste säga att jag gillar karln mer och mer! Skämtar hej vilt, men håller sig ändå till ämnet och avslutar med stil! Reinfeldt släng dig i väggen!!! Sedan talades det även en hel del om det kommande Rugby VM som går av stapeln 2011. Jag ska ju bara åka tillbaka till det! Om jag inte stannar kvar i landet tills dess?

En sak jag glömt att nämna om det superba mötet är ju gratismaten!!! Hemma i Sverige kan man på sin höjd vänta sig lite plockmat till lunch, men här mina damer och herrar var det lax, kött, potatis, sallader, ris och en jäääääättegod cheesecake till efterrätt! Och såklart gratis kaffe och dricka.  Karlsson var väldans nöjd med denna dag och det var med lätta steg jag gick tillbaka till vårt lilla hostel i parken 4 timmar senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0