Detox dag 4

Näst sista dagen av detoxen var det igår! Vaknade upp fruktansvärt hungrig, men så snart jag fått i mig mitt Be Regular te gick hungern över. Det är det teet jag dricker varje morgon och kväll med några bitar ingefära i! Toppen för kroppen tydligen! Fast det roligaste någonsin hände ju igår när b lämnade ifrån sig sin tidning och det första jag läser på framsidan är rubriken "Varning för detoxdieter!" Höll ju på att skratta ihjäl mig, men såg det ändå som ett litet tecken kanske... Jag skummade igenom artikeln, men läste ganska noga igenom stycket med Lemon Detox vilket inte riktigt är den jag gör, men ganska lika. Hon som hade testat den hade gjort det i 10 dagar och rekommenderade den absolut inte, trots att hon tappade 4 kg. Hennes humör var inte det bästa och energinnivån var väldigt låg.

Jag hade nog inte pallat 10 dagar utan mat! 5 dagar får vara med än nog! Många på hostelet har dock frågat både mig och Annica varför vi gör detta och hur mycket vikt vi har tappat. Men grejen är den att ingen av oss gör det för att tappa vikt! Hade det varit målet hade vi ju vart smarta och vägt oss innan vi började detoxen. Nej vi gör det helt enkelt för att rensa kroppen och må lite bättre! Auckland har ju sina frestelser och det har väl blivit lite för mycket av det goda på sistone.

Igår var en sån dag som jag verkligen kände av att jag inte ätit någon fast föda på några dagar för hjärnan hängde verkligen inte med! Får väl se hur det går idag när jag ska jobba på PitaPit igen och komma ihåg allas fyllningar i pitan..! Som tur är har vi bara öppet 3 timmar eftersom det är labour day här. Mer betalt! Tjoho!

Så för alla er oroliga hemma så är inte mitt mål att rasa i vikt, utan bara att rensa kroppen från onyttigheter och börja om på en ny, hälsosammare kula! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0