Jag lever

I morses vaknade jag upp av ett sms från Hammarström som skrev att jag skulle sätta på radion för det är tsunamivarningar på g. Sent inatt var det en jordbävning utanför Samoa som skapade tsunamivågor som skulle komma att nå Nya Zeeland några timmar senare. Vi visste inte riktigt vad inebörden skulle bli, men minnena från Thailand kom fram ganska starkt. Och som hostelmanager har man ju lite ansvar också! Vart ska vi ta våra gäster om vi måste evakuera? Måste vi fixa något eller får var och en ta hand om sig själva? Frågorna var många och vi höll oss väl uppdaterade på internet. Enligt aftonbladet skulle vågorna vara ca 7 meter höga när de skulle träffa NZ, men här talades det om vågor på under 1 m. Det är lika illa det, men ibland förvånas man över hur mycket nyheter kan överdriva.

Jag mår iallafall bra och det gör även alla andra på NZ, men jag skickar en tanke till alla på Samoa som drabbades ofantligt med hela byar översvämmade och flertalet döda.

Kommentarer
Postat av: Bergwall

Du tror inte att ja blev nojjig elle?! 7 meters vågor! Inte å leka me.. skönt ni e oki.. puss

2009-09-30 @ 12:45:20
URL: http://jayworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0