Queenstown so far

Som ni alla kanske vet är jag nere i Queenstown på en veckas semester. Jag kan ju börja med att berätta om resan hit som i vanliga fall bara tar 3 timmar, men i mitt fall tog 14...

Caroline, vår Irländska städerska, körde ut mig till flygplatsen på måndag morgon vid åtta eftersom mitt plan gick vid halv elva. Allt lungt än så länge. Sedan när jag ceckat in gick jag och tog en kaffe och läste lite i min bok. Ringde M på hostelet för att döda lite tid och fick då reda på att planet var försenat med 30 minuter. Heeelt ok jämfört med det som komma skulle! När jag pratar med M säger folket i högtalarna sedan att planet är försenat med en och en halv timme! Tröttsamt värre!!! Ringde då Mike nere i Queenstown och informerade om läget så att han inte åker ut till flygplatsen allt för tidigt och väntar i en evighet. Boardar sedan planet och får plats vid nödutgången emellan två kiwis. Hur trevliga som helst! Jag älskar att flyga med Kiwis för dom är så pratglada och det gör ändå att resan går lite snabbare. Under flygresan får vi reda på att planet var försenat till Auckland på grund av dimman som låg över flygplatsen på morgonen. Så planet hade fått landa i Wellington och vänta på OK från Auckland att flyga vidare. Helt ok ursäkt för mig! När vi sedan närmar oss Queenstown och ser det under oss informerar kaptenen oss om att vi kanske måste åka till Christchurch, för vindarna är för starka i Queenstown. PANIK! Vi gjorde ett försök till landning och var ca 3000 m ovanför Queenstown när kaptenen sa att han inte ville riskera varken sitt eller våra liv genom att försöka landa när det var kastvindar på 160 (!!!) km/h utanför. Så det blev till att stiga igen och styra kosan mot Christchurch. Väl där kunde jag ringa en orolig Mike som väntat på mig på flygplatsen i nästan en timme innan jag ringde. Det är ju så irriterande när man inte kan ringa från planet!!! Men men, nu var det ju inte värre än att jag "bara" tagit en lite omväg till Christchurch. När vi hämtat vårt baggage väntade en buss på oss som skulle ta oss till Queenstown. Jag vet inte hur eller vart han körde, men det tog 8 timmar innan vi var framme!!! Visserligen hade vi 1 toastopp och 1 matstopp, men ändå! Jetstar stod för maten tack o lov... Vi fick fish and chips vilket absolut inte är min favorit, men det fick la gå! Hade inte ätit något sen frukost så jag hade nog kunnat äta vad som helst...

Så vid elva tiden på kvällen var jag framme i Queenstown trött som få! Ringde Mike som var på jobbet och han gav mig vägledning dit. Han hade förberett pizza till mig, men fick bara i mig 1 slice för mer orkade jag inte äta haha...

Vad mer har jag gjort? I tisdags var vi nere på stan och åt lunch och låg i gräset och pratade om allt möjligt och samma igår. Idag däremot hoppade jag bungy! Mike har redan gjort det så han var inte så på att betala 50 dollars för att bara följa med och titta på. Kan förstå varför! Det var verkligen hur mäktigt som helst! Videon kan ni se i förra inlägget.

Imorgon däremot ska vi åka på road trip till Milford Sounds! Det ska verkligen bli hur kul som helst! Mike har jobbat varje kväll, men han fick ledigt fredag och lördag så då passar vi på att åka bort. Jag får köra hela vägen eftersom han inte har något körkort (haha), men jag sörjer inte för det! Gillar att köra i detta land. Kan bero på att jag inte fått några parkerings eller fortkörningsböter. Än...

Sist jag var i Queenstown var jag väldans sjuk och fick inte sett så mycket av staden. Jag hatade den fram tills i förrgår. Men nu har jag verkligen ändrat uppfattning! Den är fortfarande mindre än vad jag trodde den skulle vara, men ack så vacker natur det är här! Jaaa Mikaela, jag är ett naturbarn... :P

Kommentarer
Postat av: 91an

herre min ge! D vekar vara en resa man sent glömmer. Men vad vore livet utan äventyr hahaha.. Ja e iaf glad att piloten har hjärnan på rätt kroppsdel och inte tog livet av er alla!! Lycklig att du landat väl! Ha d underbart i Queens, hur länge stannar du där? Puss

2009-09-18 @ 10:37:51
URL: http://jayworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0