4-timmars arbetsdag

Dagen blev inte riktigt som planerat, men jag klagar inte! Steg upp vid 5-snåret och plattade mitt hår som blivit alldeles för långt, satte på mig arbetskläderna och tog bilen till jobbet eftersom det fortfarande blåser storm på kusten. Kl 6 började jag jobba och slappt vill jag säga att det var! Inte så mycket som händer ute på hotellet vid den tiden, men jag gillart. Ibland kan det bli lite långtråkigt, men jag fick gjort det mesta till min visaansökning, så nu är allt klirrat förutom ett litet papper från den NZ polisen som ska skriva att jag inte är brottsling där heller. Hur ska de egentligen kunna ha mig i sitt register när jag inte ens har varit skriven  Vid 10 gick jag hem för dagen 4 timmar för tidigt. Vi var sjukt överbemannade och jag var inte sen med att frivilligt anmäla mig till att gå tidigt! kom ju iofs på sedan att jag faktiskt inte får betalt för de timmarna... Men va fasen, lite måste man leva! Så jag åkte ner till min hårfrisörska och hörde om hon hade någon tid ledig idag och det hade hon! Så när klockan var 12 hade jag redan jobbat 4 timmar, klippt mig och vart på Apoteket och köpt en ögonkräm. Fint! Ikväll kommer syrran med familj på skaldjurskväll och innan det ska jag hämta syskonbarnen på dagis. Lektajm in ze afternoon!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0