Ny vecka, nya tag...

Veckan som gått har varit rent ut sagt pissig för min del. Jag har haft extrem hemlängtan, ingen motivation på jobbet och pengarna jag trodde jag kunde spara gick åt till flygbiljetter och mat.

Just nu är livet inte på topp, men tacka fasen för Kyle som piggar upp mig med en chailatte och en kaka format till ett hjärta. Hur mycket jag än klagar har han ständigt ett leende på läpparna och försäkrar mig om att jag är älskad både av honom och mina vänner.

Jag har 50 dagar kvar i Aotearoa och börjar få lite lätt panik faktiskt. 50 dagar!!! Det är ingenting!!! Det är så mycket jag vill ha gjort innan jag lämnar landet, men realisten i mig inser ganska snabbt att det inte kommer bli något av. Jag har fortfarande in sett Dunedin och söderöver, vilket jag gärna hade gjort, men pengar och tid sätter stopp. Det ideala hade varit att jobba fram till den 10 april och sedan resa i 2 veckor innan jag flyger upp till Auckland, men den som lever får se! Kanske sker det ett mirakel och jag får en jättebonus på jobbet/jobben för min utomordentligtextravaganta service! Hoppet är ju det sista som lämnar oss.

Varje dag är den andra lik i Nelson. Jobba, jobba och jobba. Denna veckan har jag ledigt onsdag kväll och då ska jag passa på att se Avatar i 3D. Var på Alice i Underlandet i Torsdags och det var verkligen en toppenfilm! Rekommenderar den starkt! Däremot blev jag lite tveksam om det verkligen är en barnfilm? Ibland hoppade tillochmed jag i stolen...

Back to work my friends!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0