Vinden har vänt

Det börjar bli höst i Nelson. Löven på träden utanför restaurangen blir allt gulare och rödare för var dag som passerar. Vinden har vänt och det blåser rejält i Nelson idag. Det är ett tydligt tecken enligt nelsonianerna att hösten och vintern är påväg. Varje år i November månad kommer det en stark, varm vind som ger tecken på att sommaren är påväg och likadant är det varje år i Mars, men då en kylig vind som passerar. Fast iår tror jag den stannar lite längre än planerat. Vi har en lös plåtbit på vårat förrådstak som gärna vill slå lite extra om kvällarna när det blåser. Vissa kan tycka att det är obehagligt, men jag tycker det är ganska mysigt. Min garderob är inte redo för hösten än, men det är faktiskt jag. Kan vara skönt med lite höst innan jag åker hem till den svenska sommaren. Som för övrigt är som en nya zeeländsk höst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0