Fotbollskultur

Det är något alldeles speciellt att dra på sig sitt favoritlags tröja innan match. Man känner liksom i hela kroppen att det är något på gång och det är en bra känsla!

Den känslan hade jag igår vid fyratiden när den Blåvita tröjan drogs på i Kungshamn innan avfärd till Göteborg och Gamla Ullevi. Min fina signerade tröja från 2007. Året då IFK tog SM guld. Sedan hoppade jag och pappa (och Glen som åkte snålskjuts till GBG) in i bilen och styrde kosan mot GBG för match mellan IFK - AIK. Pappa kallade det jumbofinal eftersom båda lagen vid det laget var krislag. AIK i botten och IFK inte långt ifrån. Vinst var ett måste! Men jag var egentligen aldrig orolig. Jag och IFK har en hemlig telepatisk kommunikation (som kanske inte är så hemlig längre) och jag meddelade dom att "nu är jag hemma gubbar. nu tar vi dom! jag står i klacken och hejar på er idag" O ja dom måste då ha hört mig för inte vet jag? Vinst med 4-0 och säsongens bästa match spelades på Gamla Ullevi igår. Jag var väldigt nöjd när jag lämnade Gamla Ullevi.

Gubbar, nu visar ni denna glädje resten av säsongen!!!

Ja gillar min tröja...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0