2 - Mitt forsta jobb

Da ska vi se... Mitt forsta jobb hade jag nar jag var 12 tror jag. Jag jobbade som lottforsaljare for RNS i en av lottbodarna nere i Kungshamns Centrum. Om jag inte minns fel satt jag i mittenboden mellan PRO och nagra andra pensionarer. Jag tyckte jag hade varldens basta priser jamfort med de andra bodarna. Tavlor och blommor gjorda av musslor slog latt grytlapparna och de virkade underlaggen PRO hade. Tjanade 3000 spann under den sommaren och tyckte jag var stormrik nar jag kom till Stockholm med foraldrarna. Jag kommer ihag att jag bland annat kopte en gra langklanning fran Vila och ett par svarta stovlar. En vit bathalstroja fran H&M slank ocksa ner i pasarna. Jag var sa stolt over att ha kopt de sakerna for mina pengar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0