Super Sunday

I sondags var jag ledig och det var den basta sondagen jag haft pa lange! Vi borjade med att ha sovmorgon och sedan gora mest ingenting. Kolla pa en massa avsnitt av Smallville (jepp, vi har avslutat Angel och har gatt vidare till Smallville), ata lite frukost/lunch och vanta pa att klockan skulle sla eftermiddag. Sen gick vi ner till en pub i stan vid halv fyra tiden och kollade pa Bolton vs Liverpool pa big screen tv, bestallde kannor med drinkar och lite mat och njot av en valfortjant Liverpoolseger!!! Det var inte sa varst manga pa puben och mest Liverpoolfans, sa jag njot. M tyckte inte jag skulle jubla sa hogt nar Liverpool natade, men jag kunde inte hjalpa det! Alla bara log at mig anda hehe... Efter matchen gick vi hem till lagenheten och vantade pa att X-Factor skulle borja.

For er som inte riktigt har koll pa vad X-factor ar, sa ar det den brittiska varianten av Idol, fast battre! Istallet for att de bara valjer individer under audition sa har de delat in det i 4 kategorier. Killar, tjejer, grupper och over 28. Jag tycker det ar en grym blandning och man far mer variation i tavlingen. Varje sondag har de 2 som har lagst roster ett song battle och sedan ar det upp till domarna vem som aker ut. Det ar 4 domare, sa skulle det bli 2-2 ar det den akt som fick lagst roster som aker ut. Nothing but fair I may say. Skulle ni fa for er att youtuba X-factor, sok pa Matt Cardle, Mary Byrne och Rebecca Ferguson. De ar mina favoriter!


Hade ju absolut ingen bild fran sondagen, men jag tycker denna visar hur kul man kan ha det trots att det ar sondag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0