Helg snart?

Efter att ha insett att jag faktiskt jobbat 5 helger i rad ska det bli väldans skönt med en helt ledig helg! Hade iofs vart skönare om jag jobbat tidigt och inte sent imorn så man hade fått långhelg, men man kan ju inte få allt har i livet! Servistjejerna på jobbet var förvånade över att jag är ledig i helgen, men tyckte att jag förtjänade det eftersom jag jobbat så mycket helger. Jag har haft lite dispyter med den andra receptionstjejen som ville byta ledig dag med mig så att hon är ledig söndag och jag imorn, men jag sa nej eftersom jag redan hade planer. Det hade hon också meddelade hon, men jag gav henne bara en blick som måste sagt ett och annat för efter det sa hon inte så mycket. Hon frågade även chefen om hon och jag kunde byta, men hon fick till svar att det minsann var hennes tur att jobba söndag nu. Tjiiiiii fick hon!!! Jag gillar inte att komma i konflikt med de jag jobbar med, men ibland går saker och ting inte att lösa. Det har jag fått lära mig från tidig ålder, även om jag for det mesta är så envis att jag ändå i slutändan får som jag vill =)

Så vad är då planerna för helgen? På lördag tar jag och M bussen till Weymouth och hans foräldrar och hälsar på. övernattning, pubrunda, fotboll och X-factor står på schemat och när vi kommit hem på söndag eftermiddag blir det mer pub och fotboll. Liverpool möter Blackburn och jag ska hålla utkik efter min gamla arbetskollega D som har flugit över havet från Sverige för att kika på matchen live.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0