Urk, pust o urk

Dethar med att flytta till ett annat land ar inte alltid det smidigaste! Aven om det tillochmed ar inom EU! Skattenummer ska fixas, bankkonton ska oppnas, lagenhet ska bebos, rakningar ska betalas... Alla sanadar trakigheter man inte slipper undan nar man blir vuxen. Pengarna liksom bara rinner ivag, men oj vad det ar vart det i slutandan! Och man lar sig oerhort mycket pa vagen.

Jag blev lite putt pa min bank idag for nar jag skulle logga in pa internetbanken hade jag glomt mitt memorable word (vilket jag givetvis glomt bort eftersom jag bara loggat in en gang for ca 3 veckor sen). Jag forsokte skapa ett nytt, men da var jag tvungen att ringa banken for att verifiera vem jag ar. Forsta mig ratt, jag tycker det ar jattebra att man maste gora det, for det ska ju inte vara for latt att andra pa natet, men eftersom jag inte hade nagra pengar pa mobilen blev det lite svart. Det blir till att ringa fran jobbet! Vilket paminner mig om att jag maste ringa skatteverket ocksa for tydligen gick inte mitt svenska kort igenom for betalningen, sa jag har fatt lana sambons istallet. Internetshopping nagon? =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0