Baby you're a firework

Celebration of Lights är en årlig festival som hålls i English Bay där Kanada tävlar mot Spanien och Kina för att se vem som kan smälla av bäst fyrverkerier. Jag och M såg Kanada och Spanien, men givetvis vann Kina och den installationen fick vi inte sett för jag jobbade den kvällen... Inte för att jag vet hur man dömmer fyrverkerier, men fick jag välja skulle Kanada vunnit lätt! Fyrverkerierna pågick i nästan 30 minuter och i mitten av Kanadas skåderspel smällde de av lite tystare fyrverkeri så man kunde höra musiken lite bättre, och de spelade Imagine av John Lennon. Jag blev helt rörd! Alla 300.000 (minst) åskådare som tagit sig till English Bay stämde in i allsång och jag fällde en tår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0