English Bay

Förlåt för dålig uppdatering, men det har liksom inte hunnits med den senaste tiden för jag har så otroligt roligt i mitt liv just nu! Då får man lov att prioritera bort bloggen lite, men samtidigt vill jag ju givetvis dela med mig till er läsare (mamma, pappa och Eleni).

För 2 veckor sedan tog M och jag oss till English Bay, som vi pekat ut på kartan och sagt "där finns det en strand. Dit åker vi." Ja, en strand fanns det ju alltid, men vi ville ju ha det lilla extra också. Barer och krimskramsaffärer, men det fanns det inga. Vi tog oss en promenad till False Creek, hittade en pub och satte oss ner och bara njöt i solskenet. False Creek ligger mellan Burrard och Granville Bridge och Burrard Bridge är slående lik Harbour Brigde i Auckland, så det kändes nästan som att vara tillbaka på Nya Zeeland ett tag. Efter cidern la vi oss på en liten gräsplätt och åt lunch innan det var dags för mig att gå till jobbet...


M med English Bay i bakgrunden


Mamma, jag hittade Sunset Beach!!!


Burrard Bridge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0