Vancouver Whale Watching

Mitt ena mål med Kanada var att få se späckhuggare in real life. Ända sedan jag såg dem i Marine Park i Frankrike har jag velat se dem i sin riktiga miljö eftersom jag tyckte mest synd om dem där de simmade runt i en alldeles för liten bassäng... Så i söndags blev drömmen äntligen verklighet! Vi kostade på oss trippen som skulle ta mellan 3-5 timmar (beroende på när man upptäcker valarna) och fick man inte syn på några fick man åka med gratis ända tills man ser dem. Vi hade tur och fick syn på valarna ganska kvickt! Tyvärr sov valarna så det var inte mycket till aktivitet mer än huvuden och ryggfenor. Kanske blir det bättre när vi kommer längre norrut i landet och kajakar med dom? Om någon skulle vilja vara så vänlig att skänka $2000 eftersom det är det det kostar? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0