9 - Min tro

Nar jag var liten och sov over hos mormor lastes det alltid sagor fran bibeln och lastes bon innan laggdags. Det var da det.

Idag har jag ingen religios tro alls. Eller raknas karma som religion? Jag tror stenhart pa karma. What goes around comes around. Manga ganger i livet har jag upplevt att allt, precis allt, ar emot mig, men sa plotsligt sa vander det! Nar jag bodde pa Nya Zeeland gick all vaxel till insamlingar pa gatan, och det var ganska ofta det! Varje dag fanns det nagot nytt att lamna bidrag till kandes det som, men jag la gladeligen dit pengar och fick ett fint klistermarke som tack for hjalpen! Innan jag akte till Nya Zeeland var jag fadder till en spackhuggare, men fick tyvarr saga upp det eftersom ekonomin inte vart lika stadig. Efter Kanadaresan ar det jag som blir fadder igen! Har i England vill jag lagga pengar i bossor pa stan, men de existerar liksom inte? Det ar mest manniskor med en massa fragor till olika undersokningar som jag stannar upp och pratar med ibland om jag har lust. Jag vet hur jobbigt det ar att ragga upp manniskor pa stan for nagra fragor. Ibland undrar man hur brattom manniskor har i varlden som inte ens tar sig tid till att svara pa lite fragor som inte ens kraver komplicerade svar. Nagon dag kanske dessa goda garningar leder till en miljonvinst pa lotto?

Back to the TRO!  Jag vet inte om jag tror pa att det finns en Gud, men Moder Jord finns da verkligen, och hon ar inte glad! En annan sak jag tror pa ar att vi inte lamnar jorden sjalsligen nar vi dor. Vara sjalar stannar liksom kvar och vakar over nara och kara.

Har ni nagon religios tro? Tror ni pa andar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0