Ankomsten till Sverige

Som vissa av er vet är jag ju på "semester" i Sverige i 10 dagar. Jag har lämnat ett stängt hotell och en uttråkad pojkvän i England för ett snöigt och halkigt Sverige! Resan började väldigt bra från Bournemouth och jag hann med både en och två tidiga bussar från Bournemouth och London och var på Stansted redan vid elva tiden på tisdagskvällen. Planet gick inte förrän sju på morgonen efter, men eftersom förbindelserna inte är de bästa under natten blev det till att spendera småtimmarna på flygplatsen. Fast jag skulle vilja kalla mig världsvan i att spendera nätter på flygplatser nu. London, Sydney, Auckland och Christchurch. Japp...

När planet sedan äntligen lyfte på onsdagsmorgonen somnade jag på fläcken, vaknade sedan upp av en pilot som mumlade någonting om Landvetter och insåg snabbt att vi inte kommer landa på Säve... Lite smått panik fick jag eftersom A skulle hämta mig, men sen lugnade jag ner mig eftersom jag vet att hon är en klok flicka och säkert tar reda på vart jag landar. Några telefonsamtal senare till både A, C och pappa satt jag sedan och fick vänta på mitt baggage i ca 1 timme. Det sura var att det ankom folk från Spanien som var snäppet brunare än mig (vilket inte är svårt just nu) och fick sitt baggage innan oss. Förklaringen vi fick var att det landade många plan just nu. Jahopp...

Tillslut kom jag mig iallafall därifrån och A stod utanför på parkeringen och väntade! Mycket mysigt att se henne! Sedan skulle vi hitta till C i Biskopsgården och det var ju inte så lätt alla gånger kanske! Vägarna var täckta av snö så vi såg inte alltid vägstrecken vilket ledde oss in på en väldigt smal gata där vi så glatt vejade för en pensionär som körde förbi utan att ens vinka. Hallå svensk... Jaja tänkte vi och skulle köra vidare, men ack nej det gick inte ser ni! Vi hade fastnat lite lätt i snön så det vara bara för mig att gå ur bilen och börja putta och skotta undan snön med fossingarna. Någon hjälp av männen som stod och skottade sina uppfarter fick vi inte heller. Så underbart att vara tillbaka i ödmjuka och hjälpsamma Sverige igen!

Efter många puttar och lite slitage på däcken kom vi oss iväg och hittade tillslut till C. Parkeringen var ju inte direkt skottad den heller, så det blev puttning och undanröjning av snö där med. Rena träningspasset!

C bjöd på en underbar lunch bestående av falukorv och potatismos! Gud vad jag har längtat efter falukorv!!!

Innan mörkret lade sig körde jag och A mot Kungshamn och färden tog ca 2,5 timme istället för vanliga 1,5. Men hellre ligga och krypköra i snön än att riskera att halka av vägen och hamna i diket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0