Vem ska ta hand om bilen?

For nagra veckor sedan efter att jag och M atit lunch pa The Harvester har i Bournemouth fick jag ringa efter ambulansen. Det var en tant som hade halkat pa en isflack utanfor och stuckat vristen rejalt. Efter ett bra tag fick vi hjalpt henne in till varmen pa puben och lagt is pa vristen sa att svullnaden gick ner. Ambulansen kom och vi lamnade henne i goda hander.

Det som forundrade mig mest var att hon hela tiden undrade vem som skulle ta hand om bilen? Inte smartan av att hon vrikat foten, eller kanske till och med brutit den, utan bilen var forsta prioritet. Forst ville hon kora sjalv, men efter ett tag insag hon att om hon inte ens kan stodja pa foten sa kan hon nog inte heller kora bil.

Min forsta tanke skulle nog vara att kontakta M om jag var ensam nar skadan sker. Sen satter nog smartan in sa att jag inte kan tanka pa nagot annat...

Vad skulle ni tanka pa forst om ni skadat er?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0