Barista javissta!

Sedan 3 veckor tillbaka har jag jobbat på Blenz Coffee som är ett kanadensiskt företag. Jag skulle kunna jämföra det med Starbucks, men det är ungefär 100 gånger bättre!

Innan jag fick jobbet hade jag inte jobbat som barista, men skam den som inte vågar sig på något nytt! Hur ska man annars lära sig? Plus att min chef på intervjun sa att det egentligen inte handla om att göra kaffe, utan det är kundservicen som räknas, och det har jag ju mycket erfarenhet av. Jovisst, men det känns ju sådär om man jobbar på ett café och inte kan göra kaffe! =) Så nu efter 3 veckor har jag bemästrat alla drinkar och kan till och med göra löv i latten. Ikväll jobbar jag till stängning, vilket är lite trögt, men jag bytade med H så att jag får ledigt på söndag istället. Ms enda lediga dag, så jag ville så gärna byta!

Jag tänkte ta med mig kameran på tisdag och fota lite så ni ser hur min arbetsmiljö ser ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0