Jobb, boende och sinnesro

Äntligen efter 2 hektiskta, panikfyllda veckor har vi skaffat oss både jobb och boende i Vancouver! Mike fick sitt jobb redan första dagen, men jag fick snällt vänta en vecka innan jag fick jobb på Blenz Coffe House förra tisdagen. Nästa steg var att hitta ett permanent boende. Hostelet vi bott på är billigt, men inte vidare fräsht. Jag vägrade laga mat i det köket... Många måltider ute blev det! Och inte är det billigt att äta ute hela tiden heller... Som tur var hittade vi en grym kinesisk supermarket där de reade ut maten på kvällen. Så jag fick mig 8 bitars sushi för $3.50 ca 25 kronor. Vi letade febrilt efter lägenhet/rum på Craigslist och tillslut har vi fått ett rum i ett hus som ligger ca 20 minuter från downtown med buss. Vi hade en lägenheten mitt i smeten på g, men hon ville ha pengar först och sen skulle hon skicka nyckeln eftersom hon själv bodde i UK. Nej tack.

Så nu har jag äntligen ro i sinnet och kan varva ner och faktiskt vara ledig på mina lediga dagar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0