Oh Canada

Nu har jag och M varit i Kanada i 4 dagar och de 3 första måste jag säga vart riktigt intressanta. Vårt "hotell" låg på East Hastings Street = Tramp City. M sa att jag aldrig har hållt hans hand så hårt som jag gjorde när vi gick ner för gatan för att utforska lite. Det var hemlösa precis överallt, jag blev nog lite hög på all majarök och vi såg minst 5 personer deala öppet på gatan. Jag ville inte åka tillbaka till Sverige, men jag ville absolut inte stanna på vårt hotell i mer än de 3 nätter vi hade bokat.

Så 3 dagar senare (alltså igår) bytte vi till American Backpackers som har en ganska go hostelkänsla. Det är väldigt nerrunnet och behövs renoveras gaaanska mycket, men jag gillart. Hostelägaren är helt flum och vet knappt vad han heter. Spelar sin musik på mornarna gör han också och man kan köpa hans cd för $5. Kanske blir en kopia när vi checkar ut. Här ska vi bo i en vecka och vi har ett rymligt dubbelrum med eget handfat. En krokig galge fick vi också för att hänga upp alla våra kläder. Vi har inte och kommer inte använda den.

Mike vid "sin" gata


Jag i Gastown, vårt favoritområde so far


Je ligart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0