Helt otroligt!!!

Det regnar i England idag!!! Vardagsmat tänker ni, inte hänt på över 2 veckor säger jag! är uppe med tuppen idag (han har sovmorgon till 9, ni vet tidsskillnad och sånt) och har en hel del som ska uträttas innan jag sticker till jobbet. Papper ska scannas och skickas iväg till visumansökan, bok ska hämtas ut på biblan, kaffe ska drickas på stan, middagsmeny ska bestämmas till på söndag då jag fyller tant och disken ska diskas!

Igår kväll på jobbet fick jag nästan ett bryt på en man jag serverade i baren. Han beställde 1 cider, 3 öl och 2 sprite. Vår öl var väldigt livlig igår, och tydligen dagen innan, så den var lite komplicerad att hälla upp. Han förklarade så fint for mig att jag skulle hälla upp och sedan låta skummet sätta sig innan jag fortsatte, men det tycker inte jag för då blir skummet så hårt och äckligt och man får andå hälla ut lika mycket som om jag inte hade väntat. Sedan tyckte han att han kunde komma bakom baren och minsann lära mig hur man häller upp en öl och att jag kanske var bra på datorer, men inte att jobba i bar minsann. Då tande jag till på alla fyra och sa att varje fat öl har olika tryck och olika mycket gas i dem och vill man ha perfekt öl varje gång måste en tekniker komma in och ställa om rören och trycket och gasen for att han ska få sin perfekta öl. Då blev han tyst. Sedan la jag till att jag kommer vara i baren 2 kvällar till. "är det då din vecka är över?" frågade han. "Nej, det är då du åker hem." svarade jag. INTE bråka med den svenska vreden...


Svensk vrede i romersk utstyrsel


Kommentarer
Postat av: EVELINA - SKRIVER SKRÄCKROMAN!

Bra gjort av dig att stå upp för dig själv, för det stämmer verkligen det du sa om fatöl!



SV: Har ännu inte prövat på e-böcker, just för att jag vill ha en bok att hålla i. Men kan säkert vara ett bra alternativ på resor. När jag interrailade gjorde jag så att jag bytte mina pockets med folk vi mötte på vägen, så då slapp jag att släpa runt på ett bokberg =)

2011-04-02 @ 21:11:15
URL: http://evelinaknipstrom.com/
Postat av: SUS

Hoppas Du fick en toppen födelsedag!

Kram SUS

2011-04-03 @ 21:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0