Banff

Nu har vi kommit till Banff som ligger ca 2 timmars bussresa från Calgary. Jag är helt förälskad i staden!!! Varför kom vi inte hit tidigare? Och varför stannar vi bara i 3 dagar?!

 

Det är ingen stor stad, men det har ändå så mycket att erbjuda! Massa små mysiga butiker, mamma du skulle älskat varenda en, massa restauranger och pubar, många mysiga promenadstråk och en frusen flod som vi tänkt spatsera över ikväll eller imorgon.

 

 

Igår promenerade vi till Upper Hot Springs som är en naturlig varmvattenskälla. Den ligger 4 km utanför stan och är väl värt ett besök! Vi passade på att promenera eftersom vädret var underbart. Kallt, men friskt och solsken!

 

 

Idag är Mike och åker skidor i Lake Louise medans jag sitter i skidstugan och dricker kaffe och läser Jane Eyre på mitt DS. Hittade världens bästa bibliotek till mitt nintendo innan vi lämnade Vancouver med 100 av de största klassikerna! Så just nu håller jag alltså på att läsa Jane Eyre och härnäst blir det nog Alice i Underlandet eller kanske Brott och Straff? Har inte riktigt bestämt mig än…

Imorgon är planen att Mike ska åka skidor i Sunshine Village medans jag stannar hemma i Banff. Det är Mikes födelsedag på torsdag och jag har inte köpt present än. Jag vet, det är hemskt, men jag har hittat den perfekta t-shirten i Banff plus att vi ska ut och äta gott imorgon kväll. Stek och bearnaisesås here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0