3096 dagar - Natasha Kampusch

                                    
 
Som 10åring kidnappas Natasha Kampusch av en man som kom att bli hennes enda kontakt med världen i 8 år. Instängd i en källarhåla missade hon många födelsedagar, jular, nyårsaftnar och saknaden efter sin familj blev allt större. Längtan efter frihet var till en början stor, men allt eftersom blev hon rädd för själva tanken av frihet. Hon visste ju inte hur man levde ute i den fria världen. Tillslut lyckas ändå Natasha samla till sig såpass mod och flyr från sin förövare. 3096 dagar av mental och fysisk tortyr. 3096 dagar av längtan efter sin mamma. 3096 dagar från firhet.
 
Jag visste inte så mycket om fallet Natasha Kampusch innan jag läste boken. Därmed blev första halvan ganska seg, för jag visste ju hur den slutar. Hon rymmer efter 8 år av fångenskap. Men oj så fast jag blev i boken när jag fortsatte!! Det är en riktigt gripande historia hon berättar och jag vill bara krama henne, ge henne mat och rena kläder så synd tycker jag om henne. Trots att hon får ta emot en massa stryk är hon en väldigt stark tjej som ändå vågar stå emot till en viss grad. Jag hade nog inte klarat mig lika bra i den källarhålan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0